YASAL UYARI



*5846 SAYILI FİKİR VE SANAT ESERLERİ KANUNU
UYARINCA BU BLOG DAKİ YAZILARDAN TAMAMEN YA DA KISMEN KAYNAK GÖSTERİLMEDEN ALINTI YAPILAMAZ VE YAYINLANAMAZ. AKSİ ŞEKİLDE DAVRANANLAR İÇİN YASAL İŞLEM BAŞLATILACAKTIR.



18 Kasım 2011 Cuma

Serge Lutens Muscs Koublai Khan

Serge Lutens'in Palais Royal koleksiyonundaki parfümlerden biri olan Muscs Koublai Khan tasarımcı Christopher Sheldrake imzası taşıyor.  Parfüm ismini moğol hükümdarı Koublai Khan'dan almış.

 Notalar: civet, ambrette tohumları, amber, fas gülü, laden, paçuli, kimyon, costusroot

Muscs Koublai Khan ilk çıktığında çok ama çok merak etmiştim.  Sadece Paris Palais Royal'de satılan bu parfüm bana çok gizemli ve büyülü gelmişti.  Yıllar sonra şimdi kendisini tenimde koklama fırsatına sahip olduğum için mutluyum.

Muscs Koublai Khan'ın açılışı bana inanılmaz derecede tanıdık geldi.  Nedir bu tanıdık koku peki?  Bildiğimiz tütün kolonyası!  Alkolün dağılmasıyla birlikte parfümün miskli, amberli ve hayvansal bütün notaları açığa çıkıyor.  Amber ve miskli yoğun karışımın biraz da bitkisel bir havası var.

Zamanla bitkisel koku da etkisini kaybediyor ve amber-misk ve hayvansal diğer notalar daha da öne çıkıyor.  Oldukça ağır tensel bir kokuyla karşı karşıyayım.  Hayvansal notaları fazla sevmediğimi daha önce söylemiştim.  Bu parfüm de tenimde koyu, herhangi bir oyuna ve cilveye yer bırakmayan düzlükte, yapışkan bir his bırakıyor.  Sanki üzerime başka bir insanın, muhtemelen de bir erkeğin ten kokusunu giymiş gibi hissediyorum.  Muscs Koublai Khan unisex olarak nitelense de bence kesinlikle erkek tenine uyacak bir parfüm.  En azından benim tenimde o kadar yabancı durdu ki inceden inceden başımı ağrıtmaya başladı :(

Bir zamanlar bende bu kadar merak uyandırmış bir parfümün hayal kırıklığına dönüşmesi çok kötü ama ne yapalım, yeni yepyeni keşifler yapmaya devam! :)




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...