YASAL UYARI



*5846 SAYILI FİKİR VE SANAT ESERLERİ KANUNU
UYARINCA BU BLOG DAKİ YAZILARDAN TAMAMEN YA DA KISMEN KAYNAK GÖSTERİLMEDEN ALINTI YAPILAMAZ VE YAYINLANAMAZ. AKSİ ŞEKİLDE DAVRANANLAR İÇİN YASAL İŞLEM BAŞLATILACAKTIR.



30 Eylül 2011 Cuma

Guerlain Shalimar Parfum Initial

 Guerlain'in bir diğer efsane parfümü Shalimar'ın 2011 flanker ı Parfum Initial, parfümerilerin raflarını süslemeye başladı.  Bana düşen ise Parfum Initial'ı size tanıtmak oldu tabii ki :)
Parfümün yaratıcısı usta burun Thierry Wasser (bir diğer efsane Dior Addict'in yaratıcısı olduğunu hatırlarsınız.)

Açılış: bergamot, portakal, yeşil notalar, kırmızı orman meyveleri
Orta: iris, yasemin, gül, amber
Orta: paçuli, vetiver, vanilya, tonka fasülyesi, beyaz misk

Notalar çok şık duruyor değil mi?  Parfüm de aynen notaları gibi son derece şık.  Öncelikle şişesinin başlı başına bir arzu nesnesi olduğunu söylemek lazım.  Parfümün pembe rengi, klasik Shalimar şişesinin modern yorumuyla gayet uyumlu olmuş.



Parfum Initial,  orjinal Shalimar'ı fazla klasik bulan ve zor bir parfüm olduğunu düşünen gençleri tavlamak amacıyla yaratılmış bir flanker.  Genelde orjinal parfümlerin sadık kullanıcıları flanker ları pek sevmezler.  Ben flanker lara karşı değilim, orjinal parfüm üretimden kaldırılmadığı sürece.  Reformülasyon yapacaklarına, flanker yapsınlar daha iyi...



Parfum Initial bence başarılı bir flanker.  Shalimar ile karşılaştırmayıp bağımsız bir parfüm olduğunu düşünürseniz daha çok seversiniz çünkü orjinalini anımsatan yanları olsa da tabii ki derinlik ve özgünlük olarak kıyaslanamazlar.

Parfum Initial'ın turunçgilli, dengeli bir açılışı var.  Parfümün, açılıştan beş dakika sonra tenimde aldığı koku tam anlamıyla "makyaj malzemesi" kokusu oldu! Işıl ışıl bir parfümeriye girdiğinizde burnunuza gelen, lüks makyaj malzemelerinin hafif pudralı kokusu...  Orta notaların güzeli iris, tam da dozunda bir pudralı etki vermiş parfüme.  Bir on dakika sonra ise, amber parfümü olduğu açıkça ortaya çıkıyor.  Vanilya, parfümün doğal tatlılığını, en sevdiğim notalardan biri olan tonka fasülyesi ise karamelize dokusunu veriyor.  Amberin ve dip notaların ortaya çıkışıyla birlikte orjinal Shalimar'ın hayaleti teninizde gezinmeye başlıyor.



Parfum Initial, orjinal Shalimar'ın hafifletilmiş, bir nev'i transparanlaştırılmış hali gibi.  Daha az kompleks, daha kolay giyilebilen ama hala şık olmayı başaran yeni bir Shalimar.  Açıkçası orjinaline olan tutkum bambaşka olsa da ben Parfum Initial'ı çok sevdim ve wish list ime ekledim :)  Aslında yenilik anlamında fazla bir şey getirdiğini  söyleyemem.  Tam tersi çok bildik bir hissiyatı içinde barındırdığını düşünüyorum, kokladığınız zaman kim bilir bana hak verebilirsiniz ;)



Parfum Initial beni 90'lı  yılların kış aylarına, hatta yılbaşının yaklaştığı zamanlara götürdü.  Soğuk havanın içinden sıyrılıp, ışıklı ve süslü mağazalara doğru süzüldüğüm, sıcaklığın ve güzel kokuların etkisiyle neşeli neşeli  dolaştığım, nedensizce bir mutluluğun içimde giderek büyüdüğü o ana...

5 yorum:

  1. Shalimar benim için harika olduğu kadar taşımak için henüz erken bulduğum bir kokuydu. Initial'i öyle güzel anlatmışsın ki hemen gidip denemek istedim. Belki bu sefer daha yakın bir ilişki kurarım kendisiyle ;)

    YanıtlaSil
  2. düşüncelerini merakla bekliyorum :)

    YanıtlaSil
  3. gidip denedim ve ah..bunu yazmak gerçekten çok canımı sıkıyor ama peşine düştüğüm şeyin izini bulamadım :( dahası Shalimar saatlerce tende kalırken bu zavallım uçtu gitti 1 saat içinde.ben en iyisi hiç denememiş, hiç hayal kırıklığına uğramamış gibi davranayım ve Shalimar yine tahtında tek başına oturmaya devam etsin :)

    YanıtlaSil
  4. çok şaşırdım! benim tenimde kokusu ertesi gün bile vardı.

    YanıtlaSil
  5. inanılmaz bir parfüm, bende bergamot kokusu acaip öne çıkıyor, almak çok isterim ama baya pahalı :/

    http://rainbowgatherer.blogspot.com

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...