YASAL UYARI



*5846 SAYILI FİKİR VE SANAT ESERLERİ KANUNU
UYARINCA BU BLOG DAKİ YAZILARDAN TAMAMEN YA DA KISMEN KAYNAK GÖSTERİLMEDEN ALINTI YAPILAMAZ VE YAYINLANAMAZ. AKSİ ŞEKİLDE DAVRANANLAR İÇİN YASAL İŞLEM BAŞLATILACAKTIR.



17 Ekim 2011 Pazartesi

Cartier Baiser Vole




Cartier'in bu yıl (2011) çıkan yeni parfümü Baiser Vole son derece hafif ve çiçekli bir parfüm.  Parfümün yaratıcısı Mathilde Laurent.

Notalar: turunçgiller, zambak ve aldehitler (fragrantica.com)

Parfümün notalarıyla ilgili olarak yine sadece fragrantica'dan bilgi bulabilmek beni rahatsız etti.  Markanın kendi sitesinde notalarla ilgili herhangi bir bilgi olmaması gerçekten sinir bozucu.  Her ne kadar fragrantica genellikle doğru bilgiler içerse de ben ilk kaynaktan bilgi almayı tercih ediyorum.
Baiser Vole hafif, minimal hatta soliflore diyebileceğimiz bir parfüm.  Açılışında turunçgillerin serin ve canlandırıcı etkisiyle karşılaşıyorsunuz.  Bu açılışı oldukça sevdim hatta daha uzun sürmesini isterdim.  Turunçgiller etkisini kaybedince zambak ve aldehitler ortaya çıkıyor.  İlk başta zambak, aldehitlerin gölgesinde kaldığı için pudralı ve yapay bir parfüme dönüşüyor Baiser Vole. 

Turunçgilli taze açılıştan sonra parfümün sıkıcı bir tona bürünmesi hoşuma gitmiyor.  Neyse ki zamanla aldehitler aralanmaya başlıyor ve zambak kokusu daha net ve doğal bir biçimde ortaya çıkıyor.  Bir saatin sonunda oldukça hafif ama doğal bir zambak kokusu almaya başlıyorum.  Zambağın yoğun kullanıldığında bunaltıcı olacağını düşündüğümden hafif olması hoşuma gidiyor.  Baiser Vole bence oldukça başarılı bir zambak soliflore :)



6 yorum:

  1. Okurken bir şeyi çok merak ettim, aldehitler nasıl bir koku yaratıyor parfümün içinde?

    YanıtlaSil
  2. aldehitler sentetik maddeler oldukları için yapay bir kokuları vardır. Yapay diyerek kötü olduklarını kastetmiyorum sadece çiçek, meyve ya da bildiğimiz herhangi bir doğal içerik gibi kokmazlar. Örneğin Chanel no.5 aldehit parfümüdür. Aldehitler parfüme pudralı bir koku da verebilir.

    YanıtlaSil
  3. Mesela birçok turunç kabuğunda bulunan bileşiklerdir.Portakal kabuğunu elinizle ezdiğinizde ortaya çıkan kokunun kaynağı aldehitlerdir.Deterjanlarda sabunlarda kokulandırma olarak yaygınca kullanılıyor.

    YanıtlaSil
  4. Merhaba,ben böyle güzel bir zambak içeren parfüm görmedim,şahane,floral parfümlerin içinden bir başyapıt olarak yükseliyor bence,bayıldım...

    YanıtlaSil
  5. zambak kokusunu yves rocher ile keşfettim.. üzerinde beyaz zambak resimleri olan ve harika kokan bir parfümdü.. ama üretimine son verildi, onun yerine mimozayı çıkarmışlardı. daha sonra onun gibi ferah kokan zambak kokusuna hiç rasgelmemiştim, bu parfümü gerçekten çok merak ettim..

    YanıtlaSil
  6. bahsettiğiniz hangi yves rocher parfümü merak ettim, adını hatırlıyor musunz?

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...